Судова-экспертная калегія праводзіць экспертызы мабільных тэлефонаў (канцавых абаненцкіх прылад) з мэтай выяўлення дэфектаў, вызначэння прычын і характару іх узнікнення.
Зыходзячы з аналізу экспертнай практыкі Судова-экспертнай калегіі найбольш частымі дэфектамі мабільных тэлефонаў (канцавых абаненцкіх прылад) з'яўляюцца:
- адсутнасць магчымасці ўключэння мабільнага тэлефона;
- празмернае энергаспажыванне, якое прыводзіць да хуткай разрадкі акумулятарнай батарэі мабільнага тэлефона;
- самаадвольнае выключэнне мабільнага тэлефона;
- непрацаздольнасць клавіятуры (кнопак кіравання) мабільнага тэлефона;
- непрацаздольнасць або пашкоджанні дысплея мабільнага тэлефона;
- няспраўнасць мікрафона мабільнага тэлефона;
- няспраўнасць дынаміка мабільнага тэлефона;
- адмова мабільнага тэлефона ў вызначэнні сім карткі;
- неналежны прыём сігналу ад базавай станцыі або яго адсутнасць;
- механічныя пашкоджанні корпуса мабільнага тэлефона;
- нераспазнаванне мабільным тэлефонам запісаных дадзеных;
- разбурэнне або неналежнае функцыянаванне раздымаў мабільнага тэлефона.
Найбольш частымі прычынамі парушэння працаздольнасці мабільных тэлефонаў з'яўляюцца:
- няякасны выраб дэталяў і электразлучэнняў мабільных тэлефонаў (вытворчы дэфект);
- адмовы ў працы праграмнага забеспячэння мабільнага тэлефона з прычыны наяўнасці памылак праграмнага кода (вытворчы дэфект);
- няякасна праведзены рамонт мабільнага тэлефона ў сэрвіснай майстэрні (вытворчы дэфект);
- знешняе недапушчальнае ўздзеянне (ударнае, тэрмічнае, заліццё, выкарыстанне ў памяшканнях з высокай вільготнасцю і тэмпературай) на мабільны тэлефон у перыяд яго эксплуатацыі (эксплуатацыйны дэфект);
- адмовы ў працы праграмнага забеспячэння мабільнага тэлефона з прычыны ўсталявання карыстальнікам шкоднаснага або неадаптаванага праграмнага забеспячэння (эксплуатацыйны дэфект);
- наўмыснае або ненаўмыснае разбурэнне дэталяў і вузлоў мабільнага тэлефона ў сэрвіснай майстэрні з мэтай імітацыі парушэнняў умоў эксплуатацыі і наступнай адмовай ў гарантыйным абслугоўванні (вытворчы дэфект);
- наўмыснае разбурэнне дэталяў і вузлоў мабільнага тэлефона спажыўцом з мэтай вяртання прадаўцу (эксплуатацыйны дэфект).
Мабільны тэлефон можа быць прадстаўлены на экспертызу ў Судова-экспертную калегію як прадаўцом або рамонтнай арганізацыяй, гэтак і спажыўцом. Пры ўзнікненні канфліктнай сітуацыі пры вяртанні рамонтнай арганізацыяй мабільнага тэлефона спажыўцу для прадстаўлення на экспертызу аб'екта даследавання неабходна ў прысутнасці абодвух бакоў апячатаць мабільны тэлефон з мэтай пазбягання верагодных зменаў стану мабільнага тэлефона бокам, які ажыццяўляе яго дастаўку ў Судова-экспертную калегію.
Пры прадстаўленні мабільных тэлефонаў на экспертызу якасці тавару неабходна прад'яўляць зарадную прыладу, акумулятар, гарантыйны талон і поўны камплект эксплуатацыйнай дакументацыі (пашпарт, кіраўніцтва або інструкцыю па эксплуатацыі), што пастаўляюцца разам з мабільным тэлефонам.
Мабільны тэлефон дапускаецца прад'яўляць на экспертызу якасці тавару без пакавання вытворцы.
Мабільны тэлефон прад'яўляецца на экспертызу якасці тавару без SIM-карткі аператара мабільнай сувязі.
Звярнуцца па пытаннях правядзення экспертызы мабільных тэлефонаў у Судова-экспертнай калегіі Вы можаце па адрасе: г. Мінск, вул. Жукоўскага, д. 11А, 4-ы паверх
або па тэлефонах +375 (17) 317 04 71; +375 (17) 317 04 72; +375 (17) 317 04 73; +375 (17) 317 04 74; +375 (17) 317 04 75; +375 (17) 317 04 76; +375 (44) 588 60 11; +375 (44) 786 60 11.