Судова-экспертная калегія праводзіць у судовым і дасудовым парадку ўсе віды аўтатэхнічных экспертыз.
Экспертыза акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння (далей - ДТЗ) разліковымі метадамі з'яўляецца адным з падвідаў аўтатэхнічнай экспертызы.
Для разумення магчымасцяў дадзенага падвіду аўтатэхнічнай экспертызы, а таксама для разгортвання яго зместу далей прыведзеныя кароткае апісанне задач даследавання і найбольш тыповыя пытанні, якія вырашаюцца падчас правядзення экспертызы (пры наяўнасці патрэбных зыходных дадзеных і належнага стану аб'ектаў даследавання).
Экспертыза акалічнасцяў ДТЗ складаецца з экспертнага даследавання дарожна-транспартных сітуацый, разліку параметраў руху транспартных сродкаў, іншых аб'ектаў і пешаходаў падчас ДТЗ, а таксама з аналізу дзеянняў і магчымасцяў кіроўцаў.
Аб'ектамі экспертызы акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння разліковымі метадамі з'яўляюцца дадзеныя, што змяшчаюцца ў пададзеных на даследаванне матэрыялах і не патрабуюць прававой ацэнкі.
Прадметам падвіду з'яўляюцца фактычныя дадзеныя аб акалічнасці ДТЗ, механізме яго развіцця, дарожным становішчы, тэхнічным стане транспартнага сродку, дзеяннях удзельнікаў ДТЗ і інш.
У рамках экспертызы акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння разліковымі метадамі вырашаюцца наступныя задачы:
- Вызначэнне параметраў перамяшчэння транспартных сродкаў і іншых удзельнікаў руху, іх узаемнага становішча ў розных фазах развіцця ДТЗ (хуткасць, выдаленне ад месца ДТЗ у вызначаныя моманты, тармазны і прыпынкавы шлях, становішча на дарозе пры здзяйсненні манеўру і інш.).
- Устанаўленне тэхнічнай магчымасці ў кіроўцы транспартнага сродку запабегчы ДТЗ у вызначаны момант (момант узнікнення перашкоды ці небяспекі для руху, якія ён быў у стане выявіць), здзейсніць дзеянні, якія рэгламентаваныя правіламі дарожнага руху, каб пазбегнуць здарэння.
- Вызначэнне адпаведнасці дзеянняў кіроўцы транспартнага сродку патрабаванням правіл дарожнага руху.
Зыходзячы з экспертнай практыкі Судова-экспертнай калегіі, найчасцей на вырашэнне экспертызы акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння разліковымі метадамі могуць быць пастаўленыя наступныя пытанні:
- Якая была хуткасць руху транспартнага сродку перад ужываннем тармажэння?
- Якая магчымая прычына ўзнікнення заносу (перакульвання) транспартнага сродку?
- Якая велічыня прыпынкавага (тармазнога) шляху транспартнага сродку, прыпынкавага часу ў вызначанай дарожна-транспартнай сітуацыі і дарожных умовах?
- Ці меў кіроўца транспартнага сродку тэхнічную магчымасць запабегчы ДТЗ у момант узнікнення перашкоды ці небяспекі для руху, якія ён быў у стане выявіць?
- З якога становішча на праезнай частцы транспартны сродак здзяйсняў манеўр павароту/развароту перад здзяйсненнем ДТЗ?
- Ці адпавядалі дзеянні кіроўцы транспартнага сродку ў разгледжанай сітуацыі патрабаванням правил дарожнага руху?
Прыведзеныя пералік і змест пытанняў з'яўляюцца арыентоўнымі. У кожным пэўным выпадку яны могуць быць пашыраныя і дэталізаваныя ў патрэбным аб'ёме, сувымерна пастаўленым задачам пры вырашэнни той ці іншай сітуацыі. Таму для канкрэтызацыі пытанняў і вылучэння сітуацыі, пры якой на пастаўленыя пытанні даць адказ будзе немагчыма, зазвычай, трэба правядзенне папярэдняй кансультацыі. У рамках гэткай кансультацыі будзе выраблены папярэдні агляд наяўных матэрыялаў і дакументаў, дадзеныя рэкамендацыі па паданни дадатковай інфармацыі ці іншых аб'ектаў.
Даследаванні акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння ў Судова-экспертнай калегіі вырабляюцца рознымі метадамі (разліковы, метад экспертнай ацэнкі, мадэляванне з ужываннем ліцэнзійнага праграмнага забеспячэння PC Crash), якія абіраюцца экспертам у індывідуальным парадку, у дачыненні да пэўнай экспертнай задачы і пастаўленых на вырашэнне пытанняў.
Пракансультавацца па пытаннях прызначэння судова-аўтатэхнічнай экспертызы у Судова-экспертнай калегіі Вы можаце па адрасе: г. Мінск, вул. Жукоўскага, д. 11а, 4-ы паверх
або па тэлефонах +375 (17) 317 04 71; +375 (17) 317 04 72; +375 (17) 317 04 73; +375 (17) 317 04 74; +375 (17) 317 04 75; +375 (17) 317 04 76; +375 (44) 588 60 11