У апошні час у інтэрнэце стаў сустракацца панятак «аўтаэкспертыза», які мае на ўвазе правядзенне незалежнай экспертызы аўтатранспартных сродкаў. Тэрмін «аўтаэкспертыза» з'яўляецца бытавым жарганізмам, і яго ўжытак не зусім карэктны з пункту гледжання найбольш распаўсюджанай класіфікацыі судовых экспертыз, што прапанаваная вядомымі савецкімі крыміналістамі А.Р.Шляхавым і Ю.Г.Корухавым.
Аўтамабіль можа быць аб'ектам крыміналістычных, судовых інжынерна-тэхнічных і эканамічных экспертыз.
Аўтатранспартны сродак як аб'ект крыміналістычнай экспертызы даследуецца ў наступных відах экспертыз:
- трасалагічнай экспертызе;
- транспартна-трасалагічнай экспертызе (дадзеная экспертыза ў Беларусі ў цяперашні час Дзяржаўным камітэтам судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь адносіцца да аўтатэхнічнай, у астатніх краінах СНД - да трасалагічнай);
- экспертызе металаў і сплаваў і вырабаў з іх.
З некрыміналістычных экспертыз аўтатранспартныя сродкі даследуюць пры вытворчасці аўтатэхнічнай і аўтатаваразнаўчай экспертыз, судовай экспертызе па пытаннях ацэнкі кошту аб'ектаў грамадзянскіх правоў.
Класічная трасалагічная экспертыза займаецца ўсталяваннем паходжання слядоў транспартных сродкаў, гэта значыць высвятленнем механізму ўтварэння гэтых слядоў, вызначэння гуртовай прыналежнасці і ідэнтыфікацыі транспартных сродкаў. Па слядах транспартных сродкаў можна ўсталяваць спосаб і напрамак утварэння слядоў, узаемнае размяшчэнне транспартных сродкаў пры іх сутыкненні і пераездзе, а таксама транспартнага сродку і пешахода пры наездзе, якімі часткамі транспартнага сродку маглі быць нанесеныя пашкоджанні, выгляд транспартнага сродку, канкрэтны транспартны сродак.
Транспартна-трасалагічная экспертыза даследуе сляды непасрэдна на самім аўтамабілі з мэтай вызначэння абставінаў дарожна-транспартнага здарэння.
Пры вытворчасці экспертызы лакафарбавых матэрыялаў і пакрыццяў аўтамабіля, галоўным чынам, усталёўваецца факт перафарбоўвання аўтамабіля (факт рамонтнага ўздзеяння на аўтамабіль), а таксама вызначаюцца прычыны і характар узнікнення дэфектаў лакафарбавага пакрыцця аўтамабіля (вытворчыя або эксплуатацыйныя).
Падвід аўтатэхнічнай экспертызы - ацэнка тэхнічнага стану аўтатранспартных сродкаў - вырашае пытанні, якія злучаныя з вызначэннем спраўнага і працаздольнага стану транспартнага сродку, а таксама вызначае прычыны і характар узнікнення дэфектаў аўтамабільных дэталяў і вузлоў.
Аўтатаваразнаўчая экспертыза і судовая экспертыза па пытаннях ацэнкі кошту аб'ектаў грамадзянскіх правоў даследуюць фізічны знос транспартнага сродку, яго кошт і аб'ём вытворчасці неабходных рамонтных работ.
У цяперашні час у Судова-экспертнай калегіі праводзяцца ўсе вышэйпералічаныя віды экспертыз.
Звярнуцца па пытаннях правядзення аўтатэхнічных экспертыз і даследаванняў, экспертызы лакафарбавых матэрыялаў і пакрыццяў, металаў і сплаваў, аўтатаваразнаўчай экспертызы і судовай экспертызы па пытаннях ацэнкі кошту аб'ектаў грамадзянскіх правоў у Судова-экспертнай калегіі Вы можаце па адрасе: г. Мінск, вул. Жукоўскага, д. 11А, 4-ы паверх
або па тэлефонах +375 (17) 317 04 71; +375 (17) 317 04 72; +375 (17) 317 04 73; +375 (17) 317 04 74; +375 (17) 317 04 75; +375 (17) 317 04 76; +375 (44) 588 60 11.