+375 (17) 317-04-71
+375 (17) 317-04-72
+375 (29) 109-60-11
+375 (44) 588-60-11
Экспертызы абсталявання
Экспертызы тавараў і паслугСудебно-экспертная коллегия проводит в судебном и досудебном порядке экспертизу ўсіх відаў турбакампрэсараў.
Турбакампрэсар (кампрэсар турбанаддуву, ТКР) – гэта дапаможны агрэгат рухавіка, які мантуецца на рухавіку і інтэграваны ў:
Турбакампрэсар, з'яўляючыся асобным агрэгатам, можа як рамантавацца ці замяняцца асобна ад рухавіка, гэтак і рамантавацца ці замяняцца адначасова з рамонтам ці заменай рухавіка.
Асаблівасцю рамонту ці замены турбакампрэсара вельмі часта з'яўляецца тое, што праца па першапачатковым дыягнаставанні, а таксама праца па здыманні-ўсталёўцы турбакампрэсара выконваецца персаналам адной СТА (ці непасрэдна ўласнікам ці кіроўцам аўтамабіля), а ўласна праца па дэфектацыі і рамонце турбакампрэсара выконваюцца персаналам іншай СТА.
І не рэдкія выпадкі, калі папярэднія меркаванні пра прычыны ўзнікнення няспраўнага ці непрацаздольнага стану турбакампрэсара, роўна як і меркаванні пра аб'ём і кошт рамонту, у персаналу адной СТА (ці непасрэдна ва ўласніка ці кіроўцы аўтамабіля) і ў персаналу іншай СТА адрозніваюцца.
Гэткім чынам, у спрэчцы аб прычынах узнікнення няспраўнага ці непрацаздольнага стану турбакампрэсара робяцца ўдзельнікамі ўжо тры бакі.
Падчас правядзення даследаванняў прычын узнікнення няспраўнага стану ці адмовы турбакампрэсара ў Судова-экспертнай калегіі абавязкова будзе выкананая поўная разборка турбакампрэсара. Далейшы аб'ём даследаванняў у кожным пэўным выпадку будзе вызначацца і праводзіцца экспертам у гэткім памеры, які дазволіць эксперту даць простыя і адназначныя адказы на ўсе пастаўленыя пытанні экспертызы або, таксама адназначна, заявіць пра немагчымасць дачы змеркавання. Гэткім чынам, кошт экспертызы ў кожным пэўным выпадку будзе вызначацца аб'ёмам даследаванняў.
Зыходзячы з асаблівасцяў рамонту ці замены турбакампрэсара, разнастайнасці выпадкаў узнікнення патрэбы ў правядзенні экспертызы турбакампрэсара экспертамі разглядаюцца наступныя асноўныя варыянты ўзнікнення няспраўнага стану ці адмовы турбакампрэсара:
Асноўным пытаннем, якое ставіцца на вырашэнне экспертызы турбакампрэсараў, з'яўляецца пытанне: «Якія прычыны (гэта значыць чаму?) узнікнення няспраўнага стану ці адмовы (выхаду з ладу) турбакампрэсара?» Не менш цікавым для замоўцы экспертызы з'яўляецца і пытанне пра ейны кошт.
Зыходзячы з экспертнай практыкі Судова-экспертнай калегіі, у вялікай колькасці выпадкаў узнікнення няспраўнага стану ці адмовы турбакампрэсараў прычына была выяўлена не ў наяўнасці якіх-небудзь неадпаведнасцяў уласна ў дэталях турбакампрэсара, а ў тых сістэмах рухавіка, у якія інтэграваны турбакампрэсар: у сістэме забеспяэння рухавіка паветрам, у сістэме выпуску газаў, якія адпрацавалі, у сістэме змазвання рухавіка.
Даследаванні турбакампрэсараў (кампрэсараў турбанаддуву, ТКР) у Судова-экспертнай калегіі праводзяцца кваліфікаванымі адмыслоўцамі ў галіне аўтатэхнічнай экспертызы. Экспертыза дазваляе зрабіць выснову пра тое, ці з'яўляецца адмова турбіны гарантыйным выпадкам або не, а заключэнне экспертызы, у сваю чаргу, мае юрыдычную моц і можа быць пададзенае ў судовыя органы пры разглядзе спрэчак.
Пракансультавацца па пытаннях правядзення экспертызы турбакампрэсараў у Судова-экспертнай калегіі Вы можаце па адрасе: г. Мінск, вул. Жукоўскага, д. 11а, 4-ы паверх
або па тэлефонах +375 (17) 317 04 71; +375 (17) 317 04 72; +375 (17) 317 04 73; +375 (17) 317 04 74; +375 (17) 317 04 75; +375 (17) 317 04 76; +375 (29) 390 07 45; +375 (44) 588 60 11.
Судова-экспертная калегія праводзіць у судовым і дасудовым парадку ўсе віды аўтатэхнічных экспертыз.
Экспертыза акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння (далей - ДТЗ) разліковымі метадамі з'яўляецца адным з падвідаў аўтатэхнічнай экспертызы.
Для разумення магчымасцяў дадзенага падвіду аўтатэхнічнай экспертызы, а таксама для разгортвання яго зместу далей прыведзеныя кароткае апісанне задач даследавання і найбольш тыповыя пытанні, якія вырашаюцца падчас правядзення экспертызы (пры наяўнасці патрэбных зыходных дадзеных і належнага стану аб'ектаў даследавання).
Экспертыза акалічнасцяў ДТЗ складаецца з экспертнага даследавання дарожна-транспартных сітуацый, разліку параметраў руху транспартных сродкаў, іншых аб'ектаў і пешаходаў падчас ДТЗ, а таксама з аналізу дзеянняў і магчымасцяў кіроўцаў.
Аб'ектамі экспертызы акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння разліковымі метадамі з'яўляюцца дадзеныя, што змяшчаюцца ў пададзеных на даследаванне матэрыялах і не патрабуюць прававой ацэнкі.
Прадметам падвіду з'яўляюцца фактычныя дадзеныя аб акалічнасці ДТЗ, механізме яго развіцця, дарожным становішчы, тэхнічным стане транспартнага сродку, дзеяннях удзельнікаў ДТЗ і інш.
У рамках экспертызы акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння разліковымі метадамі вырашаюцца наступныя задачы:
Зыходзячы з экспертнай практыкі Судова-экспертнай калегіі, найчасцей на вырашэнне экспертызы акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння разліковымі метадамі могуць быць пастаўленыя наступныя пытанні:
Прыведзеныя пералік і змест пытанняў з'яўляюцца арыентоўнымі. У кожным пэўным выпадку яны могуць быць пашыраныя і дэталізаваныя ў патрэбным аб'ёме, сувымерна пастаўленым задачам пры вырашэнни той ці іншай сітуацыі. Таму для канкрэтызацыі пытанняў і вылучэння сітуацыі, пры якой на пастаўленыя пытанні даць адказ будзе немагчыма, зазвычай, трэба правядзенне папярэдняй кансультацыі. У рамках гэткай кансультацыі будзе выраблены папярэдні агляд наяўных матэрыялаў і дакументаў, дадзеныя рэкамендацыі па паданни дадатковай інфармацыі ці іншых аб'ектаў.
Даследаванні акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння ў Судова-экспертнай калегіі вырабляюцца рознымі метадамі (разліковы, метад экспертнай ацэнкі, мадэляванне з ужываннем ліцэнзійнага праграмнага забеспячэння PC Crash), якія абіраюцца экспертам у індывідуальным парадку, у дачыненні да пэўнай экспертнай задачы і пастаўленых на вырашэнне пытанняў.
Пракансультавацца па пытаннях прызначэння судова-аўтатэхнічнай экспертызы у Судова-экспертнай калегіі Вы можаце па адрасе: г. Мінск, вул. Жукоўскага, д. 11а, 4-ы паверх
або па тэлефонах +375 (17) 317 04 71; +375 (17) 317 04 72; +375 (17) 317 04 73; +375 (17) 317 04 74; +375 (17) 317 04 75; +375 (17) 317 04 76; +375 (44) 588 60 11
Судова-экспертная калегія праводзіць у судовым і дасудовым парадку ўсе віды аўтатэхнічных экспертыз.
Траспартна-трасалагічная экспертыза з'яўляецца адным з падвідаў аўтатэхнічнай экспертызы.
Для разумення магчымасцяў дадзенага падвіду аўтатэхнічнай экспертызы, а таксама для разгортвання яго зместу далей прыведзенае кароткае апісанне заданняў даследавання і найболей тыповыя пытанні, якія вырашаюцца падчас правядзення экспертызы (пры наяўнасці патрэбных зыходных дадзеных і належнага стану аб'ектаў даследавання).
Падчас правядзення транспартна-трасалагічнай экспертызы даследуюцца сляды і пашкоджанні на месцы дарожна-транспартнага здарэння (далей – ДТЗ) і на транспартных сродках, якія ўзніклі пры сутыкненнях транспартных сродкаў, наездах транспартных сродкаў на людзей, жывёл, на іншых матэрыяльных аб'ектах, пры перакульваннях транспартных сродкаў і іншых здарэннях, пры супрацьпраўных дзеяннях трэціх асоб, стыхійных бедствах і іншае.
Аб'ектамі транспартна-трасалагічнай экспертызы з'яўляюцца:
Прадметам транспартна-трасалагічнай экспертызы з'яўляюцца акалічнасці, што ўстанаўліваюцца экспертам пры даследаванні слядоў і пашкоджанняў.
У рамках правядзення транспартна-трасалагічнага даследавання экспертамі Судова-экспертнай калегіі вырашаюцца наступныя задачы:
Таксама могуць вырашацца задачы, якія патрабуюць правядзенне комплекснага даследавання (супольна з іншымі відамі экспертызы). Найбольш часта вырабляюцца транспартна-трасалагічныя экспертызы ў комплексе з наступнымі выглядамі экспертызы:
Пры гэтым на вырашэнне транспартна-трасалагічнай экспертызы могуць быць пастаўленыя наступныя пытанні:
Прыведзеныя пералік і змест пытанняў з'яўляюцца арыентоўнымі. У кожным пэўным выпадку яны могуць быць пашыраныя і дэталізаваныя ў патрэбным аб'ёме, сувымерна пастаўленым задачам пры вырашэнні той ці іншай сітуацыі. Таму для канкрэтызацыі пытанняў і вылучэння сітуацыі, пры якой на пастаўленыя пытанні даць адказ будзе немагчыма, зазвычай, трэба правядзенне папярэдняй кансультацыі. У рамках гэткай кансультацыі будзе выраблены папярэдні агляд наяўных матэрыялаў і дакументаў, дадзены рэкамендацыі па паданні дадатковай інфармацыі ці іншых аб'ектаў.
Даследаванні пры вытворчасці транспартна-трасалагічнай экспертызы праводзяцца рознымі метадамі (органалептычны, вымяральны, разліковы, метад экспертнай ацэнкі, мадэляванне з ужыткам праграмных і графічных комплексаў і іншыя), якія абіраюцца экспертам у індывідуальным парадку, у дачыненні да пэўнай экспертнай задачы і пастаўленых на вырашэнне пытанняў.
Пракансультавацца па пытаннях прызначэння судова-аўтатэхнічнай экспертызы у Судова-экспертнай калегіі Вы можаце па адрасе: г. Мінск, вул. Жукоўскага, д. 11а, 4-ы паверх
або па тэлефонах +375 (17) 317 04 71; +375 (17) 317 04 72; +375 (17) 317 04 73; +375 (17) 317 04 74; +375 (17) 317 04 75; +375 (17) 317 04 76; +375 (44) 588 60 11
Судова-экспертная калегія праводзіць у судовым і дасудовым парадку ўсе віды аўтатэхнічных экспертыз.
Адным з падвідаў аўтатэхнічнай экспертызы з'яўляецца экспертыза тэхнічнага стану дэталяў і вузлоў транспартных сродкаў.
Для разумення магчымасцяў дадзенага падвіду аўтатэхнічнай экспертызы, а таксама для разгортвання яго зместу далей прыведзеныя кароткае апісанне заданняў даследавання і найболей тыповыя пытанні, якія вырашаюцца падчас правядзення экспертызы (пры наяўнасці патрэбных зыходных дадзеных і належнага стану аб'ектаў даследавання).
Рост аўтамабілізацыі ўва ўсім свеце суправаджаецца нязменным удасканаленнем, ускладненнем і падаражэннем транспартных сродкаў, падвышэннем патрабаванняў да іх якаснага абслугоўвання і рамонту. Па розных прычынах якасць вырабу транспартных сродкаў, дэталяў, што выкарыстоўваюцца для іх рамонту, узровень сэрвісу транспартных сродкаў можа быць не заўсёды адпаведным паданым патрабаванням заканадаўства і тэхнічных нарматыўных прававых актаў. Гэта цягне за сабой узнікненне адпаведных спрэчак паміж прадаўцом і пакупніком (транспартныя сродкі, запасныя часткі і інш.), выканаўцам і замоўцам (пры аказанні паслуг па тэхнічным абслугоўванні/рамонту, страхаванню і пр.), якія часцяком маюць вельмі істотны матэрыяльны складнік. Таму дадзены від аўтатэхнічнай экспертызы парой з'яўляецца найбольш важкім довадам у спрэчках пра якасць тавару ці аказанай паслугі. Таксама немагчыма абыйсціся без правядзення гэткай экспертызы пры расследаванні дарожна-транспартнага здарэння (далей – ДТЗ), якое злучанае з наяўнасцю на транспартным сродку якіх-небудзь няспраўнасцяў, што ўплываюць на бяспеку дарожнага руху.
Аб'ектамі экспертызы тэхнічнага стану дэталяў і вузлоў транспартных сродкаў з'яўляюцца:
Прадметам экспертызы тэхнічнага стану дэталяў і вузлоў транспартных сродкаў з'яўляюцца фактычныя дадзеныя:
У рамках экспертызы тэхнічнага стану дэталяў і вузлоў транспартных сродкаў вырашаюцца, як вынікае з яе назвы, наступныя задачы:
Пры гэтым на вырашэнне экспертызы тэхнічнага стану дэталяў і вузлоў транспартных сродкаў могуць быць пастаўленыя наступныя пытанні:
Прыведзены пералік і змест пытанняў з'яўляюцца арыентоўнымі. У кожным пэўным выпадку яны могуць быць пашыраныя і дэталізаваныя ў патрэбным аб'ёме, сувымерна пастаўленым задачам пры вырашэнні той ці іншай сітуацыі. Таму для канкрэтызацыі пытанняў і вылучэння сітуацыі, пры якой на пастаўленыя пытанні даць адказ будзе немагчыма, зазвычай, трэба правядзенне папярэдняй кансультацыі. У рамках гэткай кансультацыі будзе выраблены папярэдні агляд наяўных матэрыялаў і дакументаў, дадзеныя рэкамендацыі па ўяўленні дадатковай інфармацыі ці іншых аб'ектаў.
Даследаванні стану дэталяў і вузлоў транспартных сродкаў у Судова-экспертнай калегіі вырабляюцца рознымі метадамі (органалептычны, вымяральны, разліковы, метад экспертнай ацэнкі, і інш.), якія абіраюцца экспертам у індывідуальным парадку, у дачыненні да пэўнага экспертнага задання і пастаўленых на вырашэнне пытанняў.
Пракансультавацца па пытаннях прызначэння судова-аўтатэхнічнай экспертызы у Судова-экспертнай калегіі Вы можаце па адрасе: г. Мінск, вул. Жукоўскага, д. 11а, 4-ы паверх
або па тэлефонах +375 (17) 317 04 71; +375 (17) 317 04 72; +375 (17) 317 04 73; +375 (17) 317 04 74; +375 (17) 317 04 75; +375 (17) 317 04 76; +375 (44) 588 60 11
У 1993 гаду скончыў аўтатрактарны факультэт Беларускай дзяржаўнай політэхнічнай акадэміі па спецыяльнасці «Арганізацыя і бяспека дарожнага руху».
З 1993 года па 2005 год працаваў у лабараторыі судовых-аўтатэхнічных даследаванняў НДІ праблем крыміналогіі, крыміналістыкі і судовых экспертыз Міністэрства юстыцыі Рэспублікі Беларусь на пасадах малодшага навуковага супрацоўніка, навуковага супрацоўніка, загадніка сектарам дарожна-транспартных здарэнняў (далей – ДТЗ).
У 1994 годзе прысвоена кваліфікацыя судовага эксперта па вытворчасці экспертыз па спецыяльнасці 7.1 «Даследаванне акалічнасцяў ДТЗ разліковымі метадамі» (пасведчанне №38).

У 1996 годзе прысвоена кваліфікацыя судовага эксперта па вытворчасці экспертыз па спецыяльнасці 7.2 «Даследаванне дэталяў транспартных сродкаў» (паведчанне №54).

У 1998 годзе прысвоена кваліфікацыя судовага эксперта па вытворчасці экспертыз па спецыяльнасці 7.3 «Транспартная трасалогія» (пасведчанне №80).

У 2005-2006 гадах працаваў вядучым адмыслоўцам аўтатэхнічных даследаванняў Грамадскага з'яднання «Абарона Спажыўца».
У 2006-2016 гады працаваў у СП ЗАТ «Міленіум Груп» і ТАА «РэдМотарс» на пасадах інжынера па гарантыі, інжынера па якасці СТА, вядучага інжынера СТА.
У перыяд дзеяння пасведчання з 24 красавіка 2009 года працаваў на пасадах судовага эксперта ў наступных судова-экспертных установах:
З 2016 года судовы эксперт-адмыслоўца па аўтатэхнічнай экспертызе Судова-экспертнай калегіі.
З 2017 года па дадзены час працуе начальнікам аддзела аўтатэхнічных экспертыз Судова-экспертнай калегіі.

Пасведчанне аб прысваенні кваліфікацыі судовага эксперта №123 ад 24 красавіка 2009 года, выдадзенае Міністрствам юстыцыі Рэспублікі Беларусь на права ажыццяўлення судова-экспертнай дзейнасці, падоўжанае Дзяржаўным камітэтам судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь па віду: Судовая аўтатэхнічная экспертыза (тэхнічнага стану дэталяў і вузлоў транспартных сродкаў).

Пасведчанне аб прысваенні кваліфікацыі судовага эксперта №123-1 ад 24 красавіка 2009 года, выдадзенае Міністэрствам юстыцыі Рэспублікі Беларусь на права ажыццяўлення судова-экспертнай дзейнасці, падоўжанае Дзяржаўным камітэтам судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь па віду: Судовая аўтатэхнічная экспертыза (транспартна-трасалагічная экспертыза).

Пасведчанне аб прысваенні кваліфікацыі судовага эксперта №123 ад 24 красавіка 2009 года, выдадзенае Міністэрствам юстыцыі Рэспублікі Беларусь на права ажыццяўлення судова-экспертнай дзейнасці, падоўжанае Дзяржаўным камітэтам судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь па віду: Судовая аўтатэхнічная экспертыза (высвятленне акалічнасцяў дарожна-транспартнага здарэння разліковымі метадамі).
У 2016 і 2020 годзе павышаў кваліфікацыю ў Дзяржаўнай установе адукацыі «Інстытут павышэння кваліфікацыі і перападрыхтоўкі кадраў Дзяржаўнага камітэта судовых экспертыз Рэспублікі Беларусь» (пасведчанні №2471508 і №3138381).

У 2017, 2018 і 2021 годзе праходзіў курсы навучання па аналізе і мадэляванні дарожна-транспартных здарэнняў з выкарыстаннем камп'ютэрнай праграмы PC Crash.





Адміністрацыя і экспертныя аддзелы
Беларусь, г. Мінск, вул. Жукоўскага, д. 11а, 4-ы паверх
+375 (17) 317 04 71, +375 (17) 317 04 72,
+375 (17) 317 04 73, +375 (17) 317 04 74,
+375 (17) 317 04 76, +375 (29) 109 60 11,
+375 (44) 588 60 11
E-mail: Гэты адрас электроннай пошты абаронены ад спам-ботаў. У вас павінен быць уключаны JavaScript для прагляду.
Кабінет псіхолага і паліграфолага
Беларусь, г. Мінск, вул. Якубава, д. 80, 15-ы паверх
+375 (29) 397-31-71
Аддзел судовых экспертыз у г. Бабруйску
Беларусь, г. Бабруйск, вул. Пушкіна, д. 159, пам. 4
+375 (225) 70 57 93, +375 (29) 196 60 11
Юрыдычны адрас
Беларусь, г. Мінск, вул. Якубава, д. 80, 15-ы паверх